Subject: Keskkonnaagentuuri ilmakeskuse kunstikonkurss on avatud
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre" <[email-masked]>, "KUM min" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kai Lobjakas" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "gea sibola hansen" <[email-masked]>, "Tiiu K
Date: Fri, 11 Oct 2024 09:34:19 +0300

Hea koostööpartner

Keskkonnaagentuuri ilmakeskuse kunstikonkurss on avatud

Riigi Kinnisvara kuulutas välja kunstikonkursi, et leida sobivaim
kunstiteose ideelahendus Keskkonnaagentuuri ilmakeskuse fuajeesse.

Loodav taies peab esindama Eesti kunsti hetkeseisu, olema sobiv ning
kohane hoonesse nii oma materjalide valiku kui ka teemakäsitluse poolest.
Kunstiteos on mõeldud ilmakeskuse hoone fuajee ilmestamiseks ja
positiivseks tervituseks hoonesse sisenemisel. Teos võib kajastada vabalt
valitud teemat, mis seondub kliima, ilmastiku või loodusega. Teos võib
ühendada erinevaid kunstiliike, -vorme  ja materjale. Oodatud on nii
mahulised kui tasapinnalised lahendused.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 15. jaanuar 2025 kell
15.00.

Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt
<http://www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid>
www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid

Kunstiteose paiknemisalaks on portaaliga ümbritsetud fuajee sein mõõtudega
2,6 x 2,6 meetrit. Kogu paiknemisala ei pea taiesega täitma, kuid loodav
kunstiteos peab olema nähtav ja mõjus. Hoonesse sisenemisel otse vastas
asuvale seinanišile lisab atraktiivust klaasist välisuks, mis võimaldab
teose nähtavust ka väliruumis.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad
žürii esimees Keskkonnaagentuuri ilmakeskuse rekonstrueerimisprojekti
sisearhitekt Liis Tarbe, Keskkonnaagentuuri direktor Taimar Ala, Eesti
Kunstnike Liidu esindajad Saskia Järve ja Raul Keller, Eesti
Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu esindajad Maarin Ektermann ja Anders
Härm ning hääletusõiguseta tehniline ekspert Hannes Ulmas Riigi
Kinnisvarast.

Tallinnas Paldiski maantee 245 asuva ilmavaatlusjaama projekteeris 1970.
aastatel arhitekt Boris Mirov. 2025. aasta sügisel taasavatava hoone
rekonstrueerimise eesmärgiks on luua tänapäeva vajadustele vastav
ilmajaamale sobiv töökeskkond, rekonstrueerida tehnosüsteemid, muuta hoone
energiatõhusamaks ning korrastada hoone arhitektuurset väljanägemist.
Ilmakeskuse rekonstrueerimisprojekti autorid on ConArte arhitektid Andres
Rihe, Raido Roosnurm ja Urmas Paul ning sisearhitektid Liis Tarbe ja
Karl-Erik Tarbe.

Keskkonnaagentuuri Tallinn-Harku aeroloogiajaam on üks Eesti suuremaid
meteoroloogilise seirekeskuseid. Kaasaegsete mõõteseadmetega varustatud
ilmavaatlusväljakult edastatakse igal täistunnil andmeid nii sünoptikute
töölauale kui ka rahvusvahelisse andmevahetusse. Tallinn-Harku
aeroloogiajaam on ainus jaam, kus tehakse kõrgemate õhukihtide (kuni 30
km) seiret – igal ööl läheb sealt lendu ilma-õhupall. Jaamast on saanud
populaarne külastuskoht koolidele. Igal aastal võetakse vastu sadu
ilmahuvilisi, kes saavad läbi praktiliste tegevuste ilma- ja
kliimatarkust. Ilmavaatluste ajaloost annab ülevaate jaamas asuv
püsinäitus.

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 25 000
eurot, millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja
kolmandale kohale on kokku 1250 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest
preemiat ei maksta, see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu
maksumuses.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel:
<https://rkas.ee/et/uudised/keskkonnaagentuuri-ilmakeskuse-kunstikonkurss-
avatud>
https://rkas.ee/et/uudised/keskkonnaagentuuri-ilmakeskuse-kunstikonkurss-a
vatud

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside ja tellitud teoste kohta
leiate: https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee